Dziś dzwoni do mnie telefon. Numer mi bardzo dobrze znany. Infolinia Banku. Pracownik przedstawia się i mowi że dzwoni z działu bezpieczeństwa. Ktoś próbował zrobić przelew z mojego konta. Bank zatrzymał ten przelew i jest wszystko ok. Ale Pani nalega żebym weszła do sklepu z aplikacjami i zainstalowała aplikacje quick support. Twierdzi że będę miała wtedy dostęp do szybkiej pomocy w takiej sytuacji. A jak większość z was wie pracuje w banku od ponad 10 lat. Odrazu zorientowałam się że coś jest nie tak. Znała moje imię i nazwisko moj adres. Akcent pani miała ukraiński i powiedziala mi że przecier dzwoni do mnie z oficjalnego numeru banku.
Rozłączyłam się i zadzwoniłam na infolinę. Powiedzieli mi że to już dziś kolejne zgłoszenie. UWAGA NIE DAJCIE SIE NABRAĆ. PRACOWNIK BANKU NIE PROSI O INSTALOWANIE ŻADNYCH APLIKACJI!!!
Aplikacja którą miałabym pozwolić zainstalować dała by im pełną kontrolę nad moim telefonem i moje konto bylo by wyczyszcone do zera.
źródło:Agnieszka Magnuszewska

Leave a comment