Kolejny sposób na kradzież naszych pieniędzy z konta bankowego. Oszuści podszywają się pod pracowników banków i namawiają do pobrania mobilnej aplikacji. W ten sposób uzyskują dane niezbędne do korzystania z bankowości elektronicznej, co może spowodować utratę oszczędności zgromadzonych na koncie.

Oszuści podszywają się pod pracowników banków. Dzwonią do klientów z numerów bardzo podobnych do numeru infolinii i informują, że bank udaremnił nieuprawnioną wypłatę pieniędzy z konta. Aby zapobiec takim sytuacjom w przyszłości proszą o zainstalowanie na smartfonie pewnej aplikacji. W rzeczywistości jest to narzędzie do przejęcia kontroli nad naszym telefonem i hasłami bankowości mobilnej. Rozmówcy bardzo często mają wschodni akcent. Niektórzy podejrzliwi klienci po rozmowie z oszustem kontaktują się z prawdziwą infolinią banku. Wtedy okazuje się, że żadna taka sytuacja nie miała miejsca.

Pamiętajcie!

  • Pracownicy Banku nigdy nie proszą podczas rozmowy o login lub hasło do bankowości internetowej
  • Pracownicy Banku nigdy nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów klientów
  • Pracownicy Banku nigdy nie proszą o pełen numer karty i kod CVV
  • Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem Banku – rozłącz się – sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń

źródło:KPP w Kole

Leave a comment